Retur, Bytte & Reklamasjon

Retningslinjer for retur, bytte & reklamasjon

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøper angre kjøp av vare i henhold til angrerettloven. Angreretten har en frist på 14 dager som løper alle kalenderdager fra dagen kjøper mottar varen.  Hvis fristen ender på en lørdag eller helligdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

 

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selger uten unødig opphold og i samme stand som den ble mottatt. Varen skal være ubrukt og i originalemballasje, og informasjon om kjøpers navn, adresse og ordrenummer skal ligge ved. Retur vil ikke bli godkjent dersom varen er i uegnet stand.
Kjøper betaler kjøper selv returfrakten.

  • Angrerettloven gjelder ikke for ferskvare som avskårne blomster, løk, knoller og planter.
  • Tidsbestemte hobbykurs er unntatt angrefristloven og refunderes ikke. Kjøpt kursplass er bindende men ikke personlig. Det vil si at kjøper kan selge eller gi videre sin plass hvis kjøper selv blir forhindret i å delta.

 

Dersom kjøper har benyttet et pakketilbud til en rabattert pris må hele pakken returneres, dersom ett eller flere av produktene er beholdt opphører pakketilbudet og prisen per enkeltvare vil bli belastet ved refusjon.   

Selger tilbakebetaler kjøpesummen for returnert vare uten unødig opphold etter at selger har mottatt varen.

Angreretten gjelder ikke kjøper som handler på vegne av bedrift eller organisasjon.

Kjøper som ønsker å benytte seg av angreretten meddeler kjøper om dette ved å sende en e-post til kontakt@markablomster.no før returen sendes.

 

Retur sendes til:

Marka Blomster AS, Zinoberveien 414, 0758 Oslo

eller leveres etter avtale til vårt verksted på samme adresse.

 

Bytte

Ønsker kjøper å bytte en vare i en annen størrelse eller farge returnerer kjøper varen til selger og legger inn en ny bestilling. Angrerettloven og angrefrist på 14 dager gjelder også her. Legg ved informasjon om navn, at varen ønskes byttet og ordrenummer på ny bestilling. Frakt på ny bestilling dekkes av selger.

 

Reklamasjon

Ved skader som skyldes transport eller andre feil eller mangler må kjøper kontakte selger så raskt som mulig og uten ugrunnet opphold etter mottak av varen. Ta kontakt via e-post kontakt@markablomster.no med ordrenummer, informasjon og gjerne med bilde av skade/mangel.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøper eller forhold på kjøpers side vil selger gi tilbud om å rette på varen eller erstatte varen. Er det ikke mulig å rette eller erstatte varen vil selger gi prisavslag. Dersom varen ikke kan rettes eller erstattes og feilen er vesentlig kan kjøpet heves.

Reklamasjon til selger bør skje skriftlig.

Selger tar ikke ansvar for feil stell eller hvis planter/knoller/løk er plantet på andre måter enn det vi anbefaler. Vær, vinterforhold og lokale skadedyr er ikke en reklamasjonsgrunn.

Snittblomster er ferskvare og krever rett stell. Snitt blomstene med en ren kniv/hagesaks og sett i ren vase med rent vann. Tilsett medfølgende holdbarhetsmiddel til vannet og bytt gjerne vann etter noen dager. Sett gjerne et svalt sted om natten. Avhengig av blant annet sort varierer snittblomster i holdbarhet, men bør generelt stå i minst 5 dager.